Privátní finance online

Přehled asistenčních služeb

Návrat na Newsletter Prosinec 2014

Prakticky každá pojišťovna, která nabízí povinné ručení a havarijní pojištění, poskytuje zároveň k těmto produktům i nějaký balíček asistenčních služeb zdarma. Asistenční služby se hodí především v případě nehody nebo nenadálé poruchy na vozidle.

Málokdo však ví, co to jeho konkrétní pojištění přesně obsahuje a na co má v rámci tohoto typu služeb vlastně nárok. Protože se nikomu příliš nechce hledat v pojistných podmínkách nebo asistenčních sešitech, rozhodli jsme se připravit stručný přehled několika vybraných pojišťoven.

Uvedli jsme jen položky, které jsou ze strany pojišťovny hrazeny, protože existuje i spousta dalších věcí, které jsou třeba organizovány, nicméně nejsou hrazeny nebo nejsou řešeny vůbec.








Pro lepší orientaci uveďme konkrétní příklad:

Klient ČSOB má na Slovensku dopravní nehodu, následkem které se vozidlo stane nepojízdným. Pojišťovna zorganizuje a uhradí opravu vozidla na místě do limitu 2 000 Kč nebo zorganizuje a uhradí odtažení vozidla do nejbližší opravny od místa, kde došlo k dopravní nehodě, do limitu 2 000 Kč nebo zorganizuje úschovu nepojízdného vozidla nebo zorganizuje odtah nepojízdného vozidla do místa bydliště pojištěného.

Pokud by bylo potřeba provést opravu trvající déle než 8 hodin, tak by pojišťovna měla zorganizovat a uhradit ubytování pojištěného po dobu maximálně dvou nocí v celkové hodnotě 2× 1 500 Kč, jestliže uváží, že je vhodné přerušit cestu a vyčkat, dokud nebude vozidlo opraveno. Anebo pojišťovna zorganizuje a uhradí návrat pojištěného do místa bydliště, případně pokračování do cílového místa. K návratu do místa bydliště nebo k pokračování v cestě zvolí pojišťovna takový dopravní prostředek, který bude v souladu s cílem cesty pojištěného (vlak II. třídy nebo zapůjčení osobního automobilu na max. 24 hodin nebo taxi v celkové hodnotě 3 000 Kč).

Autor: Jana Durčáková, analytička Swiss Life Select

 

Pro více informací nás kontaktujte.